rublata писа:
ЗА какво са правили убавците клип?Ако искаха нещо да покажат на събора беше мястото ,а не след и пак казвам ,това си РЕКЛАМА иначе нямаше да качват клип.
Дааа,много си прав-някой си е научил урока
"РЕКЛАМА СЪЩНОСТ, ВИДОВЕ, ПРИНЦИПИ. РЕКЛАМНА ЦЕЛ
Същност Рекламата е неразделна част от маркетинга и един от основните елементи за въздействие на пазара. В условията на ожесточена конкуренция, работата на рекламата е да създаде търсене на определени стоки, а купувачите да се насочват към мястото на продажбата.
Рекламата е средство за реализиране на повече и по-изгодни продажби от предлаганите стоки в стремежа на всяка фирма към по-голяма печалба. Рекламната дейност е специализирано представяне на информация, благодарение на което, потребителят трябва да се ориентира в многообразието от предлаганите стоки и услуги и да предпочете това което ще му е най-полезно, най-изгодно и най-престижно. Чрез рекламата се дават сведения за качеството, цената, полезността на предлаганите стоки и услуги, за техните производители и търговци. Съществуват аргументи срещу и за рекламата. Аргументи срещу рекламата: -рекламата оскъпява стоката, тъй като фирмите включват разходите за реклама в търговската цена; -рекламата е прахосване на средства, ако не предизвика продажба. Тези средства биха могли да се използват за други цели
; -рекламата манипулира потребителя или го прави консумативен идиот; -рекламата преувеличава и създава съмнителни идеали, с които потребителите се идентифицират; -само големите фирми мога да инвестират огромни суми в рекламата и така се ограничава конкуренцията. Аргументи в полза на рекламата: -рекламата осигурява и увеличава продажбите и по този начин създава работни места; -хората не са толкова наивни и не се поддават толкова лесно на влияние; -добрата реклама информира и създава добър вкус у потребителя.
Исторически сведения за рекламата. След 1920 г., се прибавя и радио рекламата. След първата световна война идва и киното. Около 1950 г. навлиза и телевизионната реклама - най-силен рекламен ефект. Сега навлязоха интернет, SMS-те.
Ролята на рекламата. Колкото едно общество е по-богато, пазара е по-стабилен, колкото са по-големи възможностите за избор м/у множество стоки и услуги, толкова повече нараства ролята на рекламата. За фирмите и за нейните клиенти ролята на рекламата не е еднаква
. За фирмата ролята на рекламата е да създаде възможността за получаване на по-висока печалба за сметка на конкуренцията. Ролята на рекламата за купувача е да стимулира неговото желание за закупуване на определена стока и услуга.
Функции на рекламата: -да се създава образ на престижност, ниски цени или новост на продуктите на фирмата; -да предизвиква запознаване с новите продукти; -да запазва популярността на съществуващите стоки и услуги; -да обяснява къде може да се купи стоката; -да информира потребителите за сезонни разпродажби и т.н.
Основни характеристики на рекламата: -Рекламата винаги е платена и се знае кой я е платил. Тя винаги служи на нечии търговско-икономически интереси и поради това не може да претендира за безпристрастност; -Рекламата не е монопол на никого. Всеки може да прави реклама. Има огромна разлика м/у истинската професионална реклама и рекламата направена от дилетанти; -Дори добрата професионална реклама не гарантира 100% пазарен успех. Никой истински бизнесмен не си позволява да съкрати средствата за реклама, защото той знае, че ако прави реклама няма гаранция за успех, но без реклама неуспехът му е сигурен.
Видове реклама: -Информираща реклама - тя запознава потребителите с нова или модернизирана стока, ч/з съобщаване на подробни сведения за качеството, цената, начина на употреба, местата за продажба, гаранционно сервизно обслужване и т.н.;
-Стимулираща реклама - тя внушава на потребителите, че рекламирания продукт е най-добрият, като се показват онези предимства на продукта, които могат да донесат изгода на потребителя. Акцентира се в/у търговската марка и се внушава представа за удоволствието, което ще изпита потребителят, като придобие продукта; -Напомняща реклама - има за цел да подържа в съзнанието на потребителя информацията, за дадена стока, марка или фирма и да предизвика желание за покупка; -Социална реклама - тя оказва въздействие в/у общественото мнение, ч/з популяризиране и налагане на